Про звіти керівників комунальних підприємств

Переглядiв: 4510

УКРАЇНА

БОГОДУХІВСЬКА  МІСЬКА  РАДА

ХАРКІВСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

В И К О Н А В Ч И Й   К О М І Т Е Т

Р І Ш Е Н Н Я

19.03.2015                                       Богодухів                                № 41

 

Про звіти керівників комунальних підприємств міста про підсумки фінансово-господарської діяльності за 2014 рік та погодження фінансових планів комунальних підприємств на 2015 рік

Заслухавши звіти начальника КП «Богодухівжитло» Ярошенко Н.М., директора КП «Богодухіввода» Слесарєва В.В. про підсумки фінансово-господарської діяльності за 2014 рік та фінансові плани комунальних підприємств на 2015 рік, керуючись ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконком міської ради

В И Р І Ш И В:

1. Звіти начальника КП «Богодухівжитло» Ярошенко Н.М., директора КП «Богодухіввода» Слесарєва В.В. про фінансово-господарську діяльність за 2014 рік та фінансові плани комунальних підприємств на 2015 рік взяти до відома.

2. Керівникам комунальних підприємств протягом 2015 року забезпечити виконання річних планів робіт відповідно до наданих пропозицій.

3. Начальнику КП «Богодухівжитло» Ярошенко Н.М.:

1) вжити заходів щодо своєчасної виплати заробітної плати;

2) надати до міської ради пропозиції з ліквідації збитковості підприємства та до 01.06.2015 збитковість ліквідувати;

3) вжити дієвих заходів з ліквідації дебіторської заборгованості підприємства, для чого посилити контроль за надходженням коштів та претензійну роботу;

4) впродовж року ліквідувати кредиторську заборгованість та не допускати випадків її зростання;

5) забезпечити належне утримання доріг та тротуарів в зимовий період, підтримання належного санітарного стану території міста впродовж року, притягнення до відповідальності порушників Правил благоустрою міста;

6) забезпечити відновлення пошкоджених майданчиків для забору ТПВ, ремонт та збільшення кількості контейнерів для сміття, розширення зони охоплення населення послугою з вивозу ТПВ;

7) До 01.05.2015 здійснити приймання-передачу від КП «Богодухіввода» внутрішньобудинкових систем водопостачання та водовідведення, внести відповідні зміни в тарифи на послуги, що надаються.

4. Директору КП «Богодухіввода» Слесарєву В.В.:

1) до 01.05.2015 року привести розміри тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення до економічно обґрунтованого рівня;

2)  ввести в експлуатацію резервне електроживлення дизельгенератором на водозаборі по вул.Катукова;

3) покращити роботу щодо надання послуги з вивезення рідких побутових відходів власним автотранспортом та посилити контроль за роботою автотранспорту приватних підприємців;

4) забезпечити очищення рідких побутових відходів до нормативних показників.

5. Головному бухгалтеру централізованої бухгалтерії міської ради Дереведмедь Т.В. та провідному спеціалісту апарату міської ради Моргун Л.М. здійснювати постійний контроль за станом фінансової діяльності комунальних підприємств міста, підпорядкованих виконкому міської ради.

6. Про хід виконання рішення заслухати на засіданні виконавчого комітету за підсумками I півріччя у липні 2015 року.

7. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Коваленка І.В.

Міський голова                                          Н.ОЛЕКСЕНКО

 Інформація

про підсумки фінансово-господарської діяльності за 2014 рік

 та фінансові плани комунальних  підприємств на 2015 рік

 

КП «Богодухівжитло»

Всього за результатами 2015 року  КП «Богодухівжитло» надано послуг на суму 1466,0 тис. грн., що на 154,6 тис.грн. більше рівня 2013р., в тому числі за послуги з обслуговування житла – 795,4 тис.грн, більше на 46,5 тис.грн., вивезення ТПВ – 374 тис.грн, більше на 35,8 тис.грн., автопослуги -176,2 тис.грн., більше на 67,6 тис.грн, захоронення відходів на звалищі  51,6 тис.грн., більше на 5,7 тис.грн.  Від надання інших платних послуг отримано: ритуальні послуги – 52,9 тис. грн., від оренди приміщень – 14,2 тис. грн., від автопослуг — 76,7 тис. грн., інші доходи – 1,7 тис. грн. Протягом року підприємством збільшено обсяги надання та кількість абонентів послуг:

2013р.

2014р.

%Послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, абонентів14271429100,1Послуги з вивезення твердих побутових відходів,абонентів

   — приватний сектор25652688104,7   -організації, установи та підприємства180194107,7Вивезено твердих побутових відходів, тис.куб.м.17,117,3101,1Захоронено ТПВ на міському звалищі, тонн2000,62047102,3Пасажироперевезення, пасажирів2973530207101,6

За рахунок власних коштів впродовж 2014 року проводилась робота по забезпеченню безперервної діяльності підприємства та послуг належної якості. Всього надаються послуги  4311 абонентам, з них  населення  складає 96,0%, бюджетні установи    -1,0 %, інші споживачі -   4,0%.

Доходи підприємства за 2014 рік склали 1466,0 тис. грн., що на 1311,4 тис. грн., або 10,5% більше, ніж у 2013 році, з них надійшло від надання послуг населенню 74,6%, госпрозрахунковим підприємствам -15,1%, бюджетним установам -5,1%, інші доходи -5,2%.

Витрати підприємства протягом року збільшились на 99,6 тис.грн. або 6,5% і склали 1531,8 тис. грн. В тому числі:

-           зарплата з нарахуваннями – 875,5 тис. грн. (57,1%);

-            ПММ – 287,8 тис. грн.(20,7%);

-          Запчастини та матеріали – 99,2 тис.грн.(8,5%);

-          електрична енергія – 58,1 тис.грн. (3,8%);

-          податки – 78,0 тис. грн. (5,1%);

-          канцтовари – 8,6 тис.грн.;

-          розрахункове-касове обслуговування – 6,6 тис. грн.;

-          послуги зв’язку – 2,8 тис. грн.;

-          опалення адмін. приміщення – 15,9 тис. грн.;

-          інші витрати – 39,1 тис. грн.

Кредиторська заборгованість по підприємству протягом звітного року скоротилася  на   122,2 тис.грн і склала на 01.01.2015р. 217,4 тис.грн., дебіторська  збільшилась на 20,7 тис.грн і склала 259,1 тис.грн.

Структура кредиторської заборгованості:

-          за придбанні товари та надані послуги – 151,5 тис. грн.;

-          розрахунки з бюджетом – 44,8 тис. грн.;

-          розрахунки по  ЄСВ – 10,4 тис. грн.;

-          розрахунки з оплати праці – 63,8 тис. грн.;

-          інші поточні зобов’язання – 0,9 тис. грн.

Основними кредиторами підприємства за отримані послуги та матеріали є: БЕМЗ – 25,8 тис.грн., «Семенюк С.С.» - 31,5 тис.грн., «Зембудпроект» -13,3 тис.грн., «Редукціон» - 7,5 тис.грн., ПП «Івченко» - 7,4 тис. грн., ПП «Чорненька» - 1,8 тис. грн., КП «Санітарний екологічний центр» - 7,8 тис., ФОП «Ломака І.А.» - 1,0 тис.грн, Попов С.І. – 1,3 тис.грн., ФОП «Колєснік» - 1,0 тис.грн.,   за наданні послуги  – 87,9 тис. грн.

Структура дебіторської заборгованості:

-         за наданні послуги населенню – 129,6 тис.грн.,
-         відшкодування пільг та субсидій  – 23,3 тис. грн..,
-         розрахунки з поставщиками –7,6 тис. грн..,
-         лікарняні – 2,7 тис. грн.,
-         розрахунки з бюджетом – 8,0 тис. грн.

КП «Богодухівжитло» заборгували: АК «Харківобленерго» –33,5 тис.грн, відділ освіти РДА – 2,8 тис.грн., ТОВ «Котельні лікарняного комплексу» – 2,6 тис.грн., ТОВ «Екватор» – 1,6 тис. грн, Петропавловська с.р. – 3,3 тис.грн., «Шебелинкагазвидобування» – 0,9 тис.грн., ТОВ «Богодухівське ХПП» – 1,0 тис. грн., ТОВ «Богодухівсількомсервіс» — 1,7 тис.грн., міська рада – 1,7 тис.грн., Медичний коледж – 0,7 тис. грн,.,  відділ сім’ї та молоді РДА– 0,7 тис. грн., ДЮСШ – 0,7 тис.грн.

Відсоток сплати за комунальні послуги за рік  склав по населенню 95,6%, по підприємствах і установах -86%.

 Значним резервом в погашенні кредиторського боргу є стягнення заборгованості за надані послуги. На розгляд Богодухівського райсуду протягом року передано 5 справ на загальну суму 5,4тис. грн. Станом на 01.01.2015 року в ВДВС  на виконавчому провадженні знаходиться 31 виконавчий лист на загальну суму 30,5 тис.грн. проти 26,7 тис.грн на відповідну дату минулого року та інші стягнення на суму 1,3 тис.грн. По 23 виконавчи листах та судових наказах виконавчою службою заходів щодо стягнення не вживалось.

Фінансові результати в розрізі послуг, тис.грн.:

Доходи

Витрати

Результат(+,-)

Утримання житла («квартплата»)

795,4

633,4

+162,0

Ритуальні послуги

52,9

32,3

+20,6

в т.ч. послуги катафалка

31,8

28,4

+3,4

        організація та проведення поховання

18,7

3,0

+15,7

        поховання  безхатченків

2,4

0,9

+1,5

Вивіз сміття

374,0

499,7

-125,7

Автопослуги

з них пасажироперевезення

176,2

99,5

198,3

101,9

-22,1

-2,4

Оренда приміщень

14,2

11,6

+2,6

Інші доходи

53,3

156,5

-103,2

в т.ч. звалище

51,6

151,9

-100,3

 

Основну частину доходів отримано від надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій -795,4 тис.грн. Витрати, пов’язані з наданням цих послуг, відшкодовуються надходженнями за встановленим тарифом, завдяки скороченню витрат проти запланованих в тарифі.

Зведений фінансовий результат по підприємству за рік склав  65,9 тис.грн. збитку.

Збитки отримані від надання послуг з вивезення ТПВ (125,7 тис.грн), захоронення ТПВ на сміттєзвалищі (100,3 тис.грн) та послуг автотракторного парку (22,1 тис.грн.) — в основному з причини подорожчання паливо-мастильних матеріалів, а по звалищу ще і збільшення екологічного податку (66,4 тис.грн).

Послуги з міських пасажироперевезень  надали незначні збитки 2,4 тис. грн.  або мінус 2% рентабельності. Протягом року тариф на пасажироперевезення було преглянуто з 2,5 грн до 3,00 грн.

Від ритуальних послуг отримано 52,9 тис.грн доходу, в тому 31,8 тис.грн від роботи катафалка.

Інші послуги автопарку підприємства надали збиток 19,7 тис.грн. при доходах 76,7 тис. грн. за рік. Причиною цього є невідповідність в обсягах послуг, що замовляються, тим, що фактично надаються, оскільки калькуляції на ці види послуг за зверненням підприємства регулярно виконкомом переглядаються.

КП «Богодухівжитло» протягом 2014 року здійснено певні заходи щодо зменшення виробничих витрат, зокрема:

- мережа вуличного освітлення підтримувалась в належному стані та працювала в економному режимі. На оплату електроенергії, спожитої вуличнм освітленням з урахуванням підвищення її вартості, використано –198,0 тис.грн., бюджетних коштів (265,7 тис.кВт/год), проти 176,7  тис.грн. (349,9 тис.кВт/год) в попередньому році.
- з метою економії пального в літній період зменшено кількість рейсів на міських маршрутах з перевезення пасажирів, в зимовий період оптимізовано графік вивезення ТПВ;
- з метою економії фонду заробітної плати надавалися відпустки без збереження заробітної плати. В осінньо-зимовий  період працівники підприємства працювали за  семигодинним робочим днем, встановлені обмеження щодо доплат, надбавок та інших виплат, вакантні посади не заповнювалися, що дало змогу зекономити кошти в сумі близько 226,9 тис.грн.

Всього на підприємстві обліковується  48,5 штатних працівників, з них адміністративний персонал  – 9 чол., виробничий персонал -34 чол., служба збуту  –   1, загально-виробничий персонал- 4,5 чол.

Тарифна політика на підприємстві здійснюється відповідно до чинного законодавства та рішень виконавчого комітету міської ради.

На сьогодні нарахування плати з утримання будинків та прибудинкових територій  здійснюється на підставі тарифів, затверджених рішенням  виконавчого комітету Богодухівської міської ради від 28.09.2011 № 376 «Про затвердження розрахунків щодо коригування тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій» для кожного будинку окремо в розмірі  від 0,06 грн/м2 до 1,37 грн/м2 .

Тарифи на послуги зі збирання та  вивезення твердих побутових відходів також скориговані на окремі індивідуальні складові та затверджені рішенням виконавчого комітету «Про затвердження тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів» від 30.03.2011 № 87, на підставі висновків Державної інспекції з контролю за цінами в Харківській області від 21.03.2011 щодо економічно обґрунтованих планових витрат на виробництво житлово-комунальних послуг, з урахуванням скоригованих індивідуальних складових, за якими відбулися цінові зміни, за погодженням з Харківським обласним відділенням Антимонопольного комітету України  від 23.03.2011 в розмірі за 1 м3 для населення 39,16 грн, для бюджетних установ 44,18 грн, для інших споживачів 58,48 грн.

Вартість послуги із захоронення твердих побутових відходів перезатверджена для КП «Богодухівжитло» рішенням виконавчого комітету «Про затвердження вартості послуги із захоронення твердих побутових відходів» від 30.11.2011 року №423 на рівні:  для населення  -  6,0 грн./куб.м, для юридичних осіб -  12,0 грн./куб.м. Вказані тарифи були розраховані КП «Благоустрій» в березні 2007 року.

Тарифи на ритуальні послуги, які передбачені необхідним мінімальним переліком та надаються КП «Богодухівжитло» затверджені  Рішенням виконавчого комітету Богодухівської міської ради від 09.04.2014року  № 74.

На даний час підприємством підготовлені та оприлюднені відповідним чином розрахунки щодо коригування тарифів на послуги з утримання будинків і спруд та прибудинкових територій, вивезення ТПВ, пасажироперевезень.

У 2015 році підприємством планується отримати від госпрозрахункової діяльності 1909,7 тис.грн.  доходів, при цьому планові витрати складуть 1866,5  тис.грн., прибутки 76,7 тис.грн., збитки -33,5 тис.грн., чистий прибуток 43,2 тис.грн.

Для покращення у 2015 році фінансового стану підприємству необхідно:

- запровадити скориговані тарифів на всі послуги відповідно до сучасного стану в ціноутворенні;

- модернізувати мережу вуличного освітлення та  освітлення будівель, з метою зменшення витрат на оплату за електроенергію, здійснювати  вуличне освітлення в економному режимі в літній період;

- придбати автотранспорт для вивезення негабаритних відходів з території міської ради та подрібнювач для гілок дерев та розрахувати відповідний тариф на цю послугу;

- активізувати роботу щодо примусового стягнення боргів за надані послуги.

КП «Богодухіввода»

Протягом 2014 року КП «Богодухіввода» дещо зменшило обсяги надання послуг: з водопостачання на 3,1%, з водовідведення –на 5,9%. Всього реалізовано за рік води 195,1 тис.м3, відведено стоків -39,8 тис.м3, знешкоджено на очисних спорудах (крім каналізованих) -19,7 тис.м3 відходів, вивезено РПВ комунальним підприємством -10,2 тис.м3. Скорочення обсягів послуг підприємство пояснює  збільшеннням соціальних норм надання послуг відповідно до постанови Кабінету Міністрів України  «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» від 6 серпня 2014 р. N 409, введенням режиму економії бюджетними установами, тимчасовим припиненням роботи деяких споживачів («Хелком», Психо-неврологічний інтернату).

Виручка від реалізації комунальних послуг у 2014 році склала 3605, 4  тис.грн. , що на 163,6 тис.грн. менше рівня 2013 року. В структурі доходів на першому місці послуга з централізованого водопостачання — 64,7%:

2014 +,- проти 2013 структура, %
Водопостачання 2333,3 -81,8

64,7

Водовідведення 484,7 -46,6

13,4

Знешкодження РПВ 344,1 -61,4

9,5

Вивіз РПВ 345,2 -4,4

9,6

Інші платні послуги 97,8 +30,6

2,7

Протягом 2014 року   до водопровідної мережі  підключились 33 нових абонентів, загальна кількість споживачів послуги на кінець 2014 року налічує 4747 абонентів, у т. ч. населення  4618 (97,3%), бюджетні установи 30 (0,6%), інші (госпрозрахункові) 99 абонентів (2,1%).

Витрати підприємства за 2014 рік склали 3594,1 тис.грн., що на 262,6 тис.грн. або 7,8% більше рівня 2013 року. В структурі витрат на першому місці витрати на оплату праці (42,7%), на другому- вартість спожитої електроенергії (23,4%):

-оплата праці з нарахуваннями -1539,3 тис.грн.(42,7%);

-електроенергія -843,0 тис.грн.(23,4%);

- роботи та послуги сторонніх організацій  -651,1 тис.грн (18,3%);

-податки -196,3 тис.грн. (5,5%);

-паливно-мастильні матеріали-196,2 тис.грн.(5,5%);

-матеріали та запасні частини-167,1 тис.грн.(4,6%).

Від  виробничої діяльності отримано 600,1 тис.грн збитку. Разом з іншими доходами збиток по підприємству склав 3,7 тис.грн.

Кредиторська заборгованість на кінець 2014 року склала 349,8 тис.грн. В порівнянні з 2013 роком вона зросла на 210 тис.грн. або 40%. Основні борги, тис.грн:

-          податки та збори -103,3;

-          за надані роботи та послуги-81,1;

-          по заробітній платі -78,5;

-          запасні частини та матеріали-59,5;

-          загальнообовязкові збори внески-27,4.

Дебіторська заборгованість в порівнянні з 2013 роком зросла на165 тис.грн., або 57% і склала 259,7 тис.грн. Структура дебіторської заборгованості така:

-         населення за надані послуги-140,5 тис.грн.(54,1%);

-         інші споживачі за надані послуги- 25,8 тис.грн.(9,9%);

-          пільги і субсидії -84,0 тис.грн.(32,3%).

Договорами на надання послуг охвачено 91,7% абонентів. Відсоток оплати за надані послуги складає – 100,8 %. Протягом звітного періоду підготовлено документів на примусове стягнення на суму 22,9 тис.грн (12 споживачів), у виконавчому провадженні знаходиться борг на суму 9,5 тис.грн., підлягає списанню прострочена заборгованість- 1,4 тис.грн., заборгованість яка потребує стягнення в робочому порядку – 312 споживачів на загальну суму 56,9 тис.грн.

КП «Богодухіввода» протягом року були виконані заходи з оптимізації витрат, енергозбереження, що дало можливість при постійному зростанні цін на енергоносії і інші матеріали забезпечувати свою діяльність без перегляду тарифів.Основним заходом в галузі енергозбереження було переведення основних водозаборів на багатотарифний облік електроенергії В результаті за спожиту у 2014 році електроенергію сплачено на 239 тис.грн менше.

Підприємство працює за тарифами  на послуги з водопостачання, водовідведення  незмінними з травня 2011 року,  з вивезення рідких побутових відходів розраховані  з травня 2012 року. З часу розрахунку діючих тарифів по теперішній неодноразово змінювались ціни на паливо-мастильні матеріали, матеріали для ремонту автотранспорту та обладнання на водонасосних-каналізаційнонасосних установах і очисних спорудах, тарифи на електроенергію та  інші витрати. До збільшення витрат призвели зміни в законодавстві — зросла мінімальна заробітна плата, а відповідно і сума єдиного соціального внеску,збільшились ставки податків до бюджету та порядок їх розрахунку. На даний час підприємством готуються до затвердження нові тарифи, в тому числі пов’язані зі змінами до постанови КМУ № (порядок № 1 та порядок № 2) -тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Протягом 2015 року планується збільшити послуги з водопостачання та водовідведення на 2,5%, підключити до мережі 50 абонентів.

Станом на 01.01.2015 р. на підприємстві обліковується 38 штатних працівників, з них виробничий персонал -17 чол., загально-виробничий -8 чол., адмінперсонал -5 чол., служба збуту -8 чол. Крім того, за договорами цивільно-правового характеру працює 7 чоловік.

Фінансовим планом на 2015 рік, з врахуванням заходів щодо приведення розмірів тарифів на комунальні послуги до рівня економічно обгрунтованих планових витрат, планується отримати 4542,8 тис.грн. доходу без ПДВ, витрати складуть 4916,5 тис.грн., плановий збиток – 373,7 тис.грн. Збиток буде допущено з причини невідповідності тарифів економічно обгрунтованим витратам в січні-березні 2015 року та з причини його завідомої планової збитковості, оскільки в Порядку розрахунку тарифів (постанова КМУ №869) діють обмеження щодо адміністративних витрат (не більше 15%) та витрат на збут (не більше 5%).

Головний бухгалтер міської ради                                   Т.В.Дереведмедь

 

Провідний спеціаліст апарату міської ради                  Л.М.Моргун