Про оптимізацію роботи КП «БОГОДУХІВВОДА»

Переглядiв: 23

 

 

 

УКРАЇНА

БОГОДУХІВСЬКА МІСЬКА РАДА

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

ХVII СЕСІЯ VII СКЛИКАННЯ

Р І Ш Е Н Н Я

21.04.2017                                          Богодухів                                    № 451_-VІI

Про стан  оптимізації роботи КП «БОГОДУХІВВОДА»

Заслухавши інформацію Слєсарєва В.В., директора КП «Богодухіввода»  про стан оптимізації роботи КП «БОГОДУХІВВОДА», керуючись статтями 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

В И Р І Ш И Л А:

1. Інформацію Слєсарєва В.В., директора КП «Богодухіввода»    про  стан оптимізації роботи КП «БОГОДУХІВВОДА» взяти до відома.(додається)

2. Виконавчому комітету міської ради:

1) здійснювати контроль за роботою КП «Богодухіввода»   в сфері надання населенню Богодухівської міської ради якісних комунальних послуг;

2)  провести аналіз виконання програми «Питна вода на 2012-2020»

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань   паливно-енергетичного комплексу, комунальної власності, будівництва та житлово-комунального господарства (Аліксейчик М.В.).

 

 

Міський голова                                      М.ГОЛУБ

  Інформація

про  стан оптимізаціъ  роботи КП «БОГОДУХІВВОДА»

Комунальне підприємство “Богодухіввода” створено 20 жовтня 2004 року  рішенням  XVll сесії XXlV скликання Богодухівської ради Богодухівського району Харківської області.

Підприємство має дозвіл на спецводокористування продовжений на три роки 10.03.2017р. Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Харківській області.

В грудні місяці подані документи на отримання спеціального дозволу на користування та геологічне вивчення запасів підземних вод. На даний момент документи знаходяться на погодженні у Харківській обласній державній адміністрації.

КП “Богодухіввода” є комунальним підприємством Богодухівської міської ради Богодухівського району Харьківської області і надає послуги з водопостачанням населенню, підприємствам, організаціям та установам, що проживають або розташовані на території Богодухівської міської ради.

Водою з міського водопроводу користується 61.6% мешканців населених пунктів Богодухівської міської ради (за підсумками 2016 року кількість абонентів збільшена на 75 споживачів), послугами міської каналізації – 21,1% (за підсумками 2016 року кількість абонентів збільшена на 96 споживачів), послугами з вивезення рідких відходів – 37,9 %. Крім того уклали договори на вивезення РПВ окремі сільські ради. А саме крисянська, шарівська, сухинянська сільські ради.

За підсумками 2016 року структура доходів підприємства :

- населення – 56,0 %.

- установи бюджету – 21,0 %.

-  інші споживачі – 21,5%.

-  інші доходи – 1,5 %.

Загальна кількість споживачів послуги на кінець  налічує 4879 абонентів, у т. ч. населення 4749 абонентів (за 1 квартал 2017 року чисельність абонентів збільшено на 4 споживача послуг), бюджетні установи 30 абонентів, інші (госпрозрахункові) 100 абонентів.

Контроль якості питної води за хімічними та  бактеріологічними показниками здійснює лабораторія санітарно-гігієнічного відділу Богодухівської районної санітарно- епідеміологічної станції Харківської області та Лабораторія дослідної медицини м. Харків.

Всього за результатами 2016 року  КП «Богодухіввода» надано послуг на суму 4652,4 тис. грн. (без ПДВ на суму 3818,9 тис. грн.), що на 667,5 тис.грн. більше рівня 2015р. з них інші операційні доходи від надання послуг неосновної діяльності (підключення до водопроводу, чистка каналізації та інші) — 69,8 тис. грн..

Всього за результатами 1 кв. 2017 року  КП «Богодухіввода» надано послуг на суму 1206,3 тис. грн. (без ПДВ 1004.75 тис. грн.. ), що на 117,446 тис.грн. більше рівня 2016р.

Інформація про показники реалізації послуг у 2015 – 2017 роках надані на слайді №1

 

Аналіз наданих послуг:

Водопостачання. У порівнянні з передбаченим планом ліцензіата та фінансовим планом, послуг з водопостачання надано на 6.9 тис. м.куб. більше (що складає 13,6 %), у порівнянні з 1 кварталом 2016 року на 1,8 тис. м. куб. більше (що складає 3,2 %) але у зв’язку зі зменшенням тарифу для основного споживача послуги населення та встановлення тарифу для інших споживачів меншим ніж передбачено розрахунками поданими на затвердження в цілому отримано доходів на рівні першого кварталу 2016 року та на 140.985 тис. грн.. більше ніж передбачено планом на квартал.

 

Водовідведення. У порівнянні з передбаченим планом ліцензіата та фінансовим планом, послуг з водовідведення надано на 0,7 тис. м.куб. більше (що складає 6,1 %), у порівнянні з 1 кварталом 2016 року на 1,3 тис. м. куб. більше (що складає 12 %) але у зв’язку зі зменшенням тарифу для основного споживача послуги населення мікрорайону Комарова, утримання тарифу для населення на рівні 2011 року, встановленням тарифу для інших категорій споживачів меншим ніж передбачено розрахунками поданими на затвердження, відмінення тарифу який діяв перший та другий квартал 2016 року в цілому при реалізації послуг більше планових отримано доходів у порівнянні з 1 кварталом  2016 року менше на 37,3 тис. грн.. та на 5.697 тис. грн.. більше ніж передбачено планом на квартал.

 

Вивезення РПВ. У порівнянні з передбаченим планом ліцензіата та фінансовим планом, послуг з вивезення РПВ надано на 100 м.куб. менше (що складає 3,3 %), у порівнянні з 1 кварталом 2016 року на 200 м. куб. менше (що складає 6,3 %). та на 4.705 тис. грн..  менше ніж передбачено планом на квартал.

 

Знешкодження. У порівнянні з передбаченим планом ліцензіата та фінансовим планом, послуг з знешкодження надано на 900 м.куб. менше (що складає 26,5 %), у порівнянні з 1 кварталом 2016 року на 3,9 тис. м. куб. менше (що складає 60,9 %) та на 31.681 тис. грн..  менше ніж передбачено планом на квартал.

Зменшення кількості надання послуг обумовлено обмеженням прийому промислових стоків на очисні споруди с. Семенів Яр та припиненням дії договорів на знешкодження промислових стічних вод.

В цілому план ліцензійної діальності та фінансовий план виконаний на 110,8%. Додатково отримано доходу 117,446 тис. грн..

Проблемні питання в реалізації послуг які впливають як на забезпечення сталого надання послуг, їх якість та також на тарифну політику.

Стан мереж водопостачання та їх розвиток                                                     

Протяжність водопроводів по місту становить 75.5 км.

За підсумками 2015 -2016 років проведено:

-реконструкція водопроводу по пров. Садовому ( 311.180 тис. грн.);

- реконструкція водопроводу по вулицях Заводській, Загорулька, Робочій, Горького (1023.340 тис. грн.);

- будівництво водопровідної мережі від водогону по вул. Пушкіна до водозабору по вул. Катукова ( 982.403 тис. грн.).

- реконструкція мережі водопостачання житлових будинків вул.. Демьянівська 75 Д,Е. Та інші.

За терміном використання потребують заміни 14.7 км. водопроводів.

Крім того в наявності мережі водопостачання які за терміном експлуатації ще можуть використовуватись але їх технічний стан вимагає заміни.

З них мережі водопостачання вул.. Гімназійна (Карла лібкнехта) , Козацька (Свердлова), мережі військової частини, частина вул..Троїцька, частина вул.. Пушкіна, ВАТ Богодухівське та інші.

Протяжність системи водовідведення по місту становить 12,1 км.

За підсумками 2015 -2016 років проведено:

- будівництво каналізаційного колектора по вул. Чалого, вул. Загорулько, вул. Урицького (3419,374 тис. грн.).

Мережа водовідведення потребує термінового прийняття рішення щодо її удосконалення та розвитку. Одне будівництво очисних споруд не вирішує не економічних питань з тарифної політики не екологічних питань так як залишаються вигрібні ями по місту.

За останні роки збудовано та реконструйовано більше 4 км. водопроводів за кошти різних бюджетів.

Вкладені кошти надали можливість суттєво зменшити кількість проведення ремонтних робіт.

Так у 2012 році обліковано 212 аварійних робіт. У 2016 році 84 аварійних робіт. Зрозуміло що зменшення витрат на аварійні роботи надало можливість утримувати тариф на одному рівні та проводити роботи з капітального ремонту водопроводів, колодязів, пожежних гідрантів.

Але питання першочергове це заміна існуючих застарілих водопроводів по місту та вирішення питання фінансування робіт. З цього приводу хотів би звернути уваги на виконання програм які приймаються та в першу чергу «Програма питна вода».

В середньому підприємство на рік фінансується з міського бюджету від 200 до 500 тис. грн.. на рік.

Програмою Питна вода на 2011 – 2020 роки передбачено тільки на розвиток та реконструкцію систем водопостачання та водовідведення, з бюджетів усіх рівнів   на 2015 – 2020 роки 16 млн. 800 тис. грн..

Проблему реконструкці та розвитку систем водопостачання та водовідведення наведу на  прикладі проблем формування тарифу. Слайд № 2

Збільшення кількості споживачів на реконструйованих та збудованих мережах та зменшення витрат на ремонтні роботи могли б забезпечити утримання тарифів на одному рівні.

Виконання робіт непередбачених діючим тарифом.

Крім того до проблемних питань відноситься виконання робіт непередбачених діючим тарифом та балансове розмежування мереж. Слайд № 3

Довожу витяг з окремих постанов Кабінету міністрів України.

Порядок формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем)

«Витрати на технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систем холодного водопостачання, водовідведення включаються до складу тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території.»

У зв’язку з тим що не одним тарифом у місті не передбачені витрати з технічне обслуговування та поточний ремонт внутрішньобудинкових систе, підприємство несе незаплановані збитки на виконання цих робіт.

У зв’язку з цим потрібно вирішити технічно-організаційне питання обслуговування багатоповерхових будинків.

Варіант 1. В тарифі балансоутримувача, у відповідності до законодавства.

Варіант 2. Утримання працівників та витрати з обслуговування за рахунок бюджету.

Варіант 3. В загалі не обслуговувати.

Заходи з енергозбереження:

Основним заходом який проведений на підприємстві з питань енергозбереження це переведення основних водозаборів на багато тарифний облік електроенергії та заміна насосного обладнання..

За підсумками 2015 року спожито електроенергії –807311 КВт на суму 806642,76 грн.

За підсумками 2016 року спожито електроенергії –741061 КВт на суму 1071090 грн.

За підсумками року спожито на 66250 КВт менше у порівнянні з 15 роком. Та при діючому на 16 рік середньому тарифі 1,76 грн. сплачено на 264.4 тис. грн… більше за 2015 рік.

За підсумками 2016 року  економія за рік склала 235,8 тис. рн..

Крім того достатньо вдало пройшов експеримент з встановленням італійського глибинного насосу з автоматикою на свердловині мікрорайону кривоносова. З нього позитивні сторони:

1.Мікрорайон мало споживає води, від 50 до 150 м.куб. в залежності від пори року. Вода яка подавалась через башту застаювалась і були неодноразові звернення на якість води із за запаху. На данний час це питання частково вирішено.

2.З моменту встановлення, з серпня 2016 року на свердловині спожито електроенергії 3277 кВт. У порівнянні з аналогічним періодом 2015 року спожито  4518 кВт.

3. Активна електроенергі за рахунок компенсації автоматикою знижена у середньому з 850 кВар до 380  кВар. Але не досягнуто повної компенсації індуктивної електроенергії.

Перша негативна сторона це якість подачі нормативних напруг на водозабір. В осінній період були неодноразові звернення від мешканців що відсутнє водопостачання. Причиною було подача електроенергії з номіналами напруги більшими за  ніж передбачено автоматикою захисту свердловини, внаслідок чого автоматика не вмикалась.

У якості проведення заходів енергозбереження змінена система подачі води. Так свердловина ПМК за підсумками 2016 року працювала та спожила електроенергії 8443 кВт що у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року спожито 15707 кВт.

Всі заходи з реконструкції системи водопостачання і водовідведення, які виконувались КП «Богодухіввода» протягом року, були націлені на оптимізацію витрат та енергозбереження, що дало можливість при постійному зростанні цін на енергоносії і інші матеріали забезпечувати повноцінну виробничу діяльність.

Зростання вартості електроенергії складає:

активна — 1,84050 грн/кВт год. без ПДВ, рівень зростання – 9,2%

реактивна — 1,4206 грн/кВт год. без ПДВ, рівень зростання – 10,7 %.

При загальному зростанні кількості наданих послуг з водопостачання та водовідведення відбулось зменшення кількості витрат електроенергії як на одиницю наданих послуг так і на одиницю піднятої води. Але враховуючі збільшення обсягу послуг використання насосного обладнання другого підйому, яку приходиться використовувати у часи пік призводить до збільшення витрат на оплату енергоносіїв.

В розрахунку на 1 м3 піднятої води, при затвердженій нормі 2,650 кВт.год., фактичні питомі витрати складають 2,371 кВт.год., проти 2,536 кВт.год в 2016 році; на відведенні стоків -1,599  кВт.год. при нормі 1,700 кВт.год. проти 1,638 кВт.год в 2016 році.

При затвердженій нормі втрат води в мережах, яка враховує технічний стан існуючих мереж і складає для КП «Богодухіввода» 29,7%, за 1 квартал 2017 року втрати води складають 7.046 %  (протягом 2016 року втрати становлять 10,67  % (9,85% в 2015 році).

Хочу звернути увагу, що у випадку економії  на багато тарифному обліку електроенергії є свої межі. У зв’язку з зростанням споживання води, звичайними насосами ми тепер не встигаємо набирати воду у резервуари у нічний час, крім того встановлений один насос італійського виробництва, який керується від частотного перетворювача, перестає забезпечувати подачу води в пікові часи.

Враховуючи те що при діючому тарифі при обрахуванні фінансового плану на 2017 рік, прийняті за базові витрати електроенергії за 2016 рік – 741061 КВт на суму 1071090 грн., то  (при середньому тарифі 1 кварталу 2016 року  – 2.00076 грн.) можливо придбати 535341,57 кВт електроенергії, що в два рази менше рівня 2016 року.

Повірка квартирних засобів обліку води

Розпочата робота з обслуговування, ремонт та проведення періодичної повірки засобів вимірювальної техніки.

За підсумками 2016 – 2017 років  встановлені та прийняті на абонентський облік 159 нових водяних лічильників. Безкоштовно замінено 411 засобів обліку води, списані 33 непридатних до роботи лічильника.

Розпочата робота забезпечила підвищення рівня реалізації послуг з централізованого водопостачання.

З установлених лічільників до 60 % споживачів підвищіли рівень споживання послуги від 1 до 3 м. куб. на місяць.

А у сукупності з роботою з установлення будинкових лічільників води надала змогу якісного контролю та аналізу можливих випадків необлікованого відбору води.

С заміною лічільника, кожний з них обладнується антимагнітною лентою.

З цього приводу проблемним питанням е те що підприємство за наявних сил спроможне проводити заміну 50 – 70 лічільників на місяць. І основна складність ціеї роботи організація зустрічі зі споживачем для його заміни.

Розвиток та удосконалення матеріально технічної бази підприємства.

За підсумками 205-2017 років придбано та встановлено 3 італійських насоси.

Але повністю питання з фінансування проведення заходів з енергозбереження та заміни насосного обладнання та автоматики не вирішено.

За підсумками 2016 року для заміни насосного обладнання виділено 195 тис. грн… незважаючи на те що комплексом заходів з оптимізації роботи та тарифів на послуги які надаються КП «Богодухіввода» передбачалось:

-Затратна частина на заміну насосного обладнання складає 529 тис. грн…

-Затратна частина на заміну блоків управління складає 125 тис. грн..

Недофінансування складає 459 тис.грн.

Використання вітчизняних насосів на водозаборах не відповідає спланованим заходам з енергозбереження. Вирішення питання з фінансування переобладнання підприємства надасть можливість утримувати тарифи у майбутньому.

Також придбання асенізаційної машини маз 533 надало змогу теж зменшити витрати на ПММ. За підсумками роботи витрати на паливо на перевезення 1 м. куб. рідких відходів зменшено на 4.97 грн.

Ураховуючи річний план на машину, економія складе до 29.3 тис. грн..

Але враховуючи те що приватні перевізники збільшують тарифи на власний розсуд, на підприємстві пішов наплив від споживачів приватного сектору на укладання договорів, як наслідок виникає проблема збільшення парку машин для обслуговування маленьких ям.

Але незважаючи на заходи з економії зростання ПММ (вартість бензину А-80 — 18,58 грн./л та диз. палива — 17,92 грн/л (без ПДВ), що складає 19,3 та 22,9 %  зростання відповідно, проти передбачених діючим тарифом) унеможливлює утримання тарифу на одному рівні.

Враховуючи існуючий стан підприємства, витрати за 2016 рік склали 4455,7 тис.грн., що на 733,6 тис.грн. або 19,7 % більше рівня 2015 року, витрати  підприємства за 1 квартал 2017 року (тбл. № 2) склали 1329.7 тис.грн.  Слайд №

В структурі видатків на першому місці витрати на оплату праці 33,6% 2016 рік (29.7 % -2015 рік), на другому- вартість спожитої електроенергії 25.9 % (24.0% -2016рік)

Розглянемо основні статі витрат

Кадрова політика та виплата заробітної плати.

 Заборгованість перед працівниками із заробітної плати та виплатах із соціального страхування відсутня.

З моменту введення діючого тарифу, станом на 1 квітня 2011 року, штатний розпис КП «Богодухіввода» складав 62.9 посад з фондом оплати праці 96227.19 грн.

Станом на 01.04.2017 року посад 52.2 од. Вакант 13,2 од.

Кадрове забезпечення підприємства станом на 01.04.2017 року має такі показники:

1.адміністративний персонал      – 6 чол. – 13%;

2.служба збуту                              –   6 чол. –  21%;

3.виробничий  персонал              –   12 чол. –  45%;

4.загально-виробничий персонал – 15 чол. –  21  %;

Разом      39 чол.     100 %.

Тільки за 2016 рік скорочені посади: сторожа- 1 од., касир- 0.5 од., водороздавальник- 1 од., заплановане скорочення посад обліковець -1 од., водороздавальник -1 од

Введена посада комірника 0.5 од. .

За підсумками 2016 року звільнились за власним бажанням:

1.адміністративний персонал      – 1 чол.

2.служба збуту                              –   1 чол.

3.виробничий  персонал              –   2 чол.

4.загально-виробничий персонал – 1 чол.

З внов прибувших на роботу пропрацював менше випробувального місячного терміну – 1 чол.

З поданих вакансій на діючу заробітну плату відмовляються працювати:

-        Водій асенізаційної машини -1 чол. Оклад -3306 грн.

-        Слюсар ремонтник систем водовідведення 1 розряд – 1 чол. Оклад -1809,6 грн., 2розряд -2 чол. Оклад -1954,37 грн.

-        Слюсар ремонтник систем водопостачання – 2 розряд 2 чол. Оклад -1879,2 грн.

-        Тракторист Т-16 – 0.5 од. Оклад -870 грн.

У відповідності до діючого штатного розпису та тарифу середня мінімальна зарплата з 1434,33 грн. зросла до 3200 грн., індекс зміни розміру мінімальної заробітної плати становить: 3200 / 1434,33 = 2,23 або на – 123 %).

Рівень зростання відрахування єдиного соцвнеску  – 22 %;,

Діючим штатним розписом передбачена мінімальна заробітна плата 1450 грн. У зв’язку з тим що штатний розпис затверджувався у жовтні 2016 року, починаючи з 1 грудня 2016 року на підприємстві здійснюються виплати непередбачені затвердженим фондом оплати праці.

-       ФОП за діючим штатним розписом 133272 грн.

На виконання галузевої угоди щодо оплати праці працівників та мінімальної заробітної плати 3200 при ставці робітника першого розряду 1600 розроблено та подано на затвердження штатний розпис ФОП якого складає 222951 грн.

Збільшення ФОП за новим штатним розписом 89680 грн. на місяць Зростання на 40,22 %

У зв’язку з неповним штатом, розрахунок фактичної виплати ФОП діючих працівників складає 167733,16 грн. Збільшення 30145,16 грн.

Розрахунок зростання ФОП

рік ФОП за штатним розписом, грн.. Зростання %
2016 р. (при мінімальній з/пл.. 1450 грн.) 133271,72  
2017 р. 222951  
Потреба у зростанні доходів на місяць 89680 40,22
Потреба у зростанні доходів на рік 1076160  

Податки, основна складова це рентна плата за користування надрами. Після змін до податкового кодексу, за рахунок збільшення обсягів оподаткування сплата збільшилась:

-2014 р.- 22 тис. грн..

-2015 р.- 147 тис. грн..

-2016 р.- 181,9 тис. грн..

-1 квартал 2017 р.- 85,6 тис. грн..

Порівняльний аналіз витрат у різні роки за основними статями наведений на слайді № 5

Фінансовий стан  підприємства

Фінансовий результат роботи підприємства за останні чотири роки має такі показники:

2011 рік -   — 69 тис. грн. збитки;

2012 рік -  — 51тис. грн. збитки;

2013 рік —  - 60,9 тис. грн. збитки;

2014 рік —  - 3,7тис. грн. збитки.

2015 рік —  - 9,3 тис. грн. збитки.

2016 рік —  + 2,5 тис. грн. прибуток.

План 1 квартал 2017 р.- сбиток 393,6тис. грн..

Розуміючи проблему суспільного характеру підвищення тарифу залишати діючий тариф на 2017 рік нема економічних підстав. Підприємством подані на затвердження скореговані на 2017 рік тарифи на послуги. Слайд №6

Для вирішення проблеми формування тарифу у майбутньому, в першу чергу необхідно вирішити та прийняти за основу обов’язковість виконання окремих програм, виконання яких впливає на вартість тарифу. З них:

1.програма «питна вода»,

2.комплексу заходів з оптимізації роботи та тарифів на послуги які надаються КП «Богодухіввода» .

Розглянути можливість фінансування заходів передбачених у витратах передбачених тарифом за рахунок місцевого бюджету.

Вирішувати питання з будівництвом системи водовідведення у місті. Одне тільки будівництво очисних споруд, без збільшення кількості споживачів, приведе тільки до збільшення тарифу.

Варіанти зменшення витрат уже існують але потребують розвитку матеріальної бази і як наслідок фінансування.

Підприємством до уваги приймаються любі пропозиції направлені на забезпечення оптимізації роботи.

Директор КП «Богодухіввода»                            В.В.Слесарєв